User Tools

 

swiat_gry

Mapa

Założenia odnośnie świata gry

Na początku informacja dla wszystkich symulacjonistów: Świat ALIENS nie jest naszym światem. Co z tego wynika?

  1. W świecie tym nie nakręcono nigdy filmów ALIEN oraz ALIENS.
  2. Możliwe są podróże z prędkościami większymi od prędkości światła.
  3. Możliwy jest terraforming (np. w ciągu stu lat z marsa można zrobić prawie Ziemię).
  4. Na mapie można zauważyć zagęszczenie układów z planetami klasy Ziemia. Na mapie odległości podane są w piątkach lat świetlnych.
  5. Należy przyjąć, że takie są realia i tyle.

O ile technika związana z podróżami kosmicznymi skoczyła do przodu, to technika wojskowa zatrzymała się prawie na XX wieku. Jest to kolejne założenie. ALIENS RPG to nie jest radosna Space Opera, gdzie postacie biegają z blasterami w dłoniach.

Czas

Zmiany względem filmów: +300 lat (by wytłumaczyć dużą ilość skolonizowanych planet, itp.) Akcja umieszczona jest mniej więcej w okresie odpowiadającym wydarzeniom znanym z filmów ALIEN (Obcy) oraz ALIENS (Obcy: Decydujące starcie).

Historia kolonizacji kosmosu jest burzliwa. Najważniejsze wydarzenia, które miały miejsce od XX wieku do czasu akcji, to:

  1. Zjednoczenie Europy
  2. Powstanie zalążków Konfederacji Kanadysjkiej, oraz zmiany na kontynencie Australii
  3. Założenie pierwszych kolonii pozaziemskich (Księżyc, Mars)
  4. Wynalezienie hypernapędu oraz opracowanie metod terraformingu planet
  5. Rozpoczęcie budowy statków międzyukładowych oraz kolonizacja Układu Słonecznego
  6. Odkrycie i kolonizacja Światów Centralnych oraz kolejnych układów
  7. Pozyskiwanie surowców z odległych miejsc kosmosu

Dla zainteresowanych, dostępny jest dokładniejszy opis przemian, prowadzących do powstania świata opisanego w naszym systemie. Dodatkowo na mapie mozna obejrzeć poszczególne sektory należące do pańśtw i korporacji. Około 300 lat temu, podczas trwania kolonizacji znanych układów, kilka państw rozpoczęło walkę o niektóre tereny (głównie w obrębie układów wchodzących w skład Światów Centralnych). M.in. 300 lat temu trwała wojna rosyjsko-francuska (przez kilka lat). Później coraz większe znaczenie nabierały korporacje, które zagospodarowąły większość poznanych planet. Powoli na Ziemi trwał proces jednoczenia państw. Np. Unia Europejska przekształciła się w Zjednoczoną Europę. Na pozostałych kontynentach odbywał się podobny proces. Oczywiście nie da się tego dokładnie przedstawić, ale krótki wstęp (jak już wspomniano) dostępny jest w w tym miejscu . Mimo, że część ludzkości opuściła Ziemię, nadal Błękitna Planeta stanowi centrum znanego świata. Stąd pochodzą surowce, niedostępne na innych planetach. Tutaj znajdują się główne siedziby korporacji (korporacja Falcon, jako pierwsza przeniosła siedzibę w pas asteroidów, w celu uniknięcia płacenia podatków). Rządy mają kontrolę jedynie nad kilkunastoma planetami klasy Ziemia. Większość kolonii, nawet nalężąca do danego państwa danego państwa, jest zależna od korporacji.

  • Opis świata
    • Wstęp
      • Opis sektorów, układów i planet
      • Zjednoczona Europa
        • Siły zbrojne
        • Stosunek do korporacji

Wojska w świecie ALIENS

Na mocy układów międzynarodowych, głównymi siłami, działającymi na obszarze Ziemi oraz Światów Centralnych (a także bliskich układów korporacyjnych) są wojska trzech państw: Ameryki (USCMC - piechota kolonialna), Kanadyjskie Siły Kosmiczne, wojska kolonialne Europy. W większości wypadków do akcji ratunkowych oddelegowywane są oddziały państwa do którego należała kolonia. W przypadku akcji militarnych na planetach nieobjętych układami o współpracy, wysyłane są oddziały specjalne takie jak np. Space Seal (USA) lub Space Wolves (Kanada). Na planetach, na których toczą się wojny (Dioxin, planety światów zewnętrznych, Twilight) dużą rolę odgrywają najemnicy, wojska korporacyjne oraz siły pokojowe.

Podróże międzyukładowe oraz łączność

W świecie Aliens RPG możliwe są podróże z prędkościami większymi niż prędkość śwuiatła. To samo tyczy się łączności. Założenia odnośnie tego są takie:

Łączność

  1. im większa odległość między punktami, tym większe opóźnienie w łączności
  2. standardowe opóźnienie przy łączności między układowej to 1 doba na 5 lat świetlnych (na 1 jednostkę odległości na mapie)
  3. jest możliwa transmisja z mniejszym opóźnieniem, jednak wymaga to takich nakładów energii, że staje się nieopłacalne - wykorzystywana jest tylko w przypadku łączności między dużymi ośrodkami rządowymi, wojskowymi czy korporacyjnymi
  4. żaden statek kosmiczny nie jest w stanie nadawać z prędkościami większymi niż nadajniki orbitalne, jednak w niektórych przypadkach (wojsko), mogą odbierać takie transmisje

Podróżowanie, turystyka

  1. pomiędzy układami (głównie trasy Ziemia - Światy Centralne, oraz pomiędzy planetami w Światach Centralnych) kursują regularne statki transportowe i pasażerskie
  2. dodatkowo istnieje wielu małych przewoźników, któzy umożliwiają podróże, lub transport towarów do dowolnych układów
  3. każdy pasażer posiada dokument ID zawierający dane biometryczne, informacje o koncie bankowym, linii kredytowej itp.
  4. dodatkowo, podstawowe dane o pasażerach (dane policji, dodatkowe informacje, dane bankowe, informacje o ostatnich miejscach pobytu, opinie) przechowywane są w komputerach statku, zabezpieczone i podpisane kluczami instytucji takich jak policja/wojsko/banki/rządy - co pozwala na jednoznaczną identyfikację podróznych. Dzięki temu policja otrzymuje od razu ewentualne dane dotyczące pasażerów statku. Nie ma potrzeby generowania dodatkowych kosztów na łączność międzyukładową. Informacje te są weryfikowane podczas standardowych sesji łącznościowych - w małych koloniach - raz na kilka tygodni (połączenie z firmą), w przypadku dużych planet - połączenie z Ziemią lub planetami macierzystymi.

Internet

  1. Internet w formie jaką znamy z naszego świata istnieje ja planetach klasy Ziemia (oraz na samej Ziemi)
  2. Łączność w ramach planety i stacji znajdujących się w tym samym układzie jest prakttycznie natychmiastowa - oczywiście prywatne emaile do pracowników np. stacji górniczych będą trafiać do kolejki i mogą mieć opóźńienie kilku godzin…
  3. Wysyłanie zapytań do przeglądarek, emaili itp. do serwerów pozaukładowych jest możliwe, jednak wymaga to dużych funduszy i okres oczekiwania na powrotne dane wynosi powyżek kilku tygodni (ze wzgledu na ograniczenia pasma - wielokrotnie do przesyłania danych,. używa się pamięci masowych, przewożonych statkami - oznacza to kilka-kilkaset terabajtów na jeden lot)
swiat_gry.txt · Last modified: 2020/02/12 10:56 by ender