User Tools

 

gra:driver

Kierowca

Podczas działań na planetach, podstawowym środkiem transportu oddziału jest wóz opancerzony (APC). Załogę jego stanowią zazwyczaj dwie osoby - KIEROWCA oraz OPERATOR BRONI CIĘŻKIEJ (lub MECHANIK). Dodatkowo na stanowisku dowodzenia może znajdować się spec od łączności i komputerów (COM-TECH). Podstawowym zadaniem kierowcy jest dowieść oddział cało na miejsce i zabrać go stamtąd. Podczas ewakuacji, od zgrania kierowcy i pilota zależy jak szybko APC znajdzie się w dropshipie. Oprócz prowadzenia wozu bojowego, kierowca może zajmować się systemami uzbrojenia APC'a. Działka, w jakie wyposażony jest pojazd, można włączyć z panelu kierowcy - niemożliwe jest jednak kierowanie pojazdem i celne prowadzenie ognia, jednak, można uruchomić gotowy program - osłony, zwalaczania siły żywej itp. Kierowca zna swój pojazd, i jest w stanie diagnozować potencjalne problemy, zajmować się mechaniką pojazdu. Należy pamiętać, iż głównym zadaniem jest jednak prowadzenie wozu bojowego.

Informacje dla graczy i MG:

Postać kierowcy można bez problemu wykorzystać na sesjach. Gracz, który będzie chciał być w załodze APC'a (tyczy się to: kierowcy, mechanika APC oraz operatora broni ciężkiej APC) będzie zajmował się albo pojazdem, albo szedł razem z oddziałem (w zależności od profilu misji). Należy pamiętać, że APC spełnia rolę środka transportu oraz ewakuacji. Z tego powodu, podczas akcji na terenie kolonii, APC służy do dostarczenia bezpiecznie oddziału od lądowiska do budynków kolonii. Podczas walki, z broni APC'a można osłaniać własny oddział. Na misjach, na których oddział nie wykorzystuje APC'a - załoga wozu spełnia podobną rolę jak CLOSE COMBAT. Z tym, że dowódca, planując rozmieszczenie żołnierzy, powinien brać pod uwagę to, iż kierowca czy też mechanik, mają słabsze przeszkolenie strzeleckie, niż inni żołnierze. C.D.N.

gra/driver.txt · Last modified: 2009/10/19 23:01 (external edit)