Specjalizacja ta przeznaczona jest dla osób o zdolnościach informatyczno elektronicznych. Com-Tech jest ekspertem od łamania zabezpieczeń (zamki elektroniczne, wyciąganie informacji z terminali komputerów itp.), przechodzi przeszkolenie w obsłudze i naprawie sprzętu łącznościowego (od nadajników osobistych, poprzez sprzęt nadawczy pojazdów do sprzętu instalowanego w statkach kosmicznych). COM-TECH jest włamywaczem, hackerem, technikiem, łącznościowcem. Jeśli przejdzie szkolenia w zakresie “szpiegostwa” i “infiltracji”, jego umiejętności będą się w dużej mierze pokrywały z umiejętnościami RECONa. W większości wypadków COM-TECH przechodzi wstępne szkolenie (takie jakie przechodzi CLOSE-COMBAT), następnie kształci się w obsłudze sprzętu. Od COM-TECHa zależy czy na polu walki nie zawiedzie sprzęt łącznościowy, czy uda się sforsować śluzę, czy oddział będzie mógł bezpiecznie poruszać się po strefie strzeżonej przez kamery i czujniki ruchu.
Postać eksperta od elektroniki jest kusząca. Granie hackerem i specjalistą od sprzętu może być zabawne. Należy pamiętać, że w wielu okolicznościach, od tej postaci zależy powodzenie misji. Gracz powinien pamiętać, że do niego należy dbanie o sprzęt, to on decyduje kiedy oddział powinien się zatrzymać i go osłaniać w czasie jak będzi ekorzystał z terminali komputerówych bazy (statku kosmicznego). To gracz powinien zwracać uwagę na opisy MG i samemu decydować czy korzystać z terminala czy też nie. Podstawowym wyposażeniem teje spcjalizacji jest komputer, przypominający małego notebooka, który pozwala na podłączenie do standardowych seici cywilnych. Dzięki niemu możliwe jest zgrywanie typowych informacji z komputerów kolonii (np. planów, informacji o ludności itp.). Na misje wykonywane dla korporacji, postać może otrzymać szczegółowe plany budynków, kody dostępu lub programy przełamujące zabezpieczenia.
Jak MG może dać graczowi odczuć, że jego postać jest dobra w tym co robi? Jak Gracz ma odgrywać dobrze wyszkolonego specjalistę? Odpowiedzi pewnie jest tyle, co sposoób prowadzenia. Najprostszy (i kuszący) to zdecydowanie się na jakąś rozbudowaną mechanikę. My jednak prowadzimy to inaczej.
ComTech ma kilka umiejętności, które zapewniają wykonanie kilku standardowych akcji:
W przypadku gdy dochodzi do niestandardowego działania, wchodzą w grę wyższe poziomy umiejętnosci.
Gracz oprócz kropek na karcie postaci, dostaje konkretne informacje co mu wychodzi szybciej, łatwiej. Jakie informacje zdobywa dodatkowo podczas standardowych akcji. Kolejne treningi i misje szkoleniowe uczą gracza co potrafi jego postać. Dodatkowo każdy na własną rękę próbuje robić niestandardowe rzeczy. Dzięki temu może się okazać, że postać stała się specjalistą w systemach zabezpieczen konkretnej korporacji…
cdn