Podczas działań na planetach, podstawowym środkiem transportu oddziału jest wóz opancerzony (APC). Załogę jego stanowią zazwyczaj dwie osoby - KIEROWCA oraz OPERATOR BRONI CIĘŻKIEJ (lub MECHANIK). Dodatkowo na stanowisku dowodzenia może znajdować się spec od łączności i komputerów (COM-TECH). Podstawowym zadaniem kierowcy jest dowieść oddział cało na miejsce i zabrać go stamtąd. Podczas ewakuacji, od zgrania kierowcy i pilota zależy jak szybko APC znajdzie się w dropshipie. Oprócz prowadzenia wozu bojowego, kierowca może zajmować się systemami uzbrojenia APC'a. Działka, w jakie wyposażony jest pojazd, można włączyć z panelu kierowcy - niemożliwe jest jednak kierowanie pojazdem i celne prowadzenie ognia, jednak, można uruchomić gotowy program - osłony, zwalaczania siły żywej itp. Kierowca zna swój pojazd, i jest w stanie diagnozować potencjalne problemy, zajmować się mechaniką pojazdu. Należy pamiętać, iż głównym zadaniem jest jednak prowadzenie wozu bojowego.
Postać kierowcy można bez problemu wykorzystać na sesjach. Gracz, który będzie chciał być w załodze APC'a (tyczy się to: kierowcy, mechanika APC oraz operatora broni ciężkiej APC) będzie zajmował się albo pojazdem, albo szedł razem z oddziałem (w zależności od profilu misji). Należy pamiętać, że APC spełnia rolę środka transportu oraz ewakuacji. Z tego powodu, podczas akcji na terenie kolonii, APC służy do dostarczenia bezpiecznie oddziału od lądowiska do budynków kolonii. Podczas walki, z broni APC'a można osłaniać własny oddział. Na misjach, na których oddział nie wykorzystuje APC'a - załoga wozu spełnia podobną rolę jak CLOSE COMBAT. Z tym, że dowódca, planując rozmieszczenie żołnierzy, powinien brać pod uwagę to, iż kierowca czy też mechanik, mają słabsze przeszkolenie strzeleckie, niż inni żołnierze. C.D.N.