Table of Contents

Siły Kosmiczne

Informacje dla MG i Graczy

Dokument ten powstał z myślą o sesjach RPG. Opisana taktyka nie ma zbyt wiele wspólnego z rzeczywistością. Opisy rozkazów oraz sposobów przemieszczania oddziału wykorzystywaliśmy na sesjach. Kilka sesji z opisem szkoleń z wykorzystaniem informacji zawartych z tego dokumentu, skutkuje zwięzłym opisem walki oraz konkretnymi rozkazami podczas odgrywania akcji.

Wstęp

W XXI wieku rozpoczęto przygotowania do przystosowania wojsk, do walk w kosmosie. Pierwsze oficjalne zmiany wprowadziły Stany Zjednoczone. Już w 2053 roku rozpoczęto reorganizację sił zbrojnych Stanów Zjednoczonych. Reorganizacja ta, jak już wspomnieliśmy na początku, wynikała z faktu zmiany profilu działań armii ze względu na nowy teatr działań - kosmos. W 2058 roku powstał pierwszy oddział USCMC, przeszkolony do akcjach w otwartym kosmosie oraz na stacjach kosmicznych. Kolejne państwa poszły w ślady USA. Początkowo przygotowywano jedynie oddziały do akcji antyterrorystycznych. Z tego powodu poszczególne siły specjalne szkoliły pojedyncze grupy, których zadaniem byłaby ochrona ważnych stacji położonych w kosmosie (orbity planet, księżyc, mars). W tym czasie Stany Zjednoczone (i prawdopodobnie Rosja) stworzyły nowe formacje wojskowe, których przeznaczeniem byłaby walka na planetach i w zamkniętych pomieszczeniach statków kosmicznych i stacji orbitalnych. Żołnierzy tych szkolono w walce w 0g oraz przechodzili standardowe treningi piechoty. Wraz z zasiedlaniem układu słonecznego, a następnie odkryciem innych planet i budowaniem stacji w odległych układach, zaczęto przygotowywać różne formacje do działań w kosmosie. Powoli stawało się jasnym, że najbliższym polem walki będą ważne stacje orbitalne i miejsca “skoków” statków kosmicznych. Kolejne wojny - ostatnia francusko-rosyjska zakończona Ostatecznym Zjednoczeniem Europy pokazały, iż posiadanie pokaźnych arsenałów nie zmniejszyło znaczenia piechoty.

W XX i XXI wieku najmniejszą jednostką działań wojennych był batalion. W USMC liczył około 1000 osób. Z biegiem czasu, większe znaczenie, w siłach kosmicznych zyskały małe oddziały liczące od 10 do 20 osób. W wypadku problemów w kolonii, wysyłany jest samodzielny oddział, który wykonuje działania według uznania oficera, który dowodzi oddziałem. W przypadku akcji wojskowych na planetach, gdzie toczą się walki - np. misje pokojowe na Dioxin, wysyłane są siły wielkości batalionu. Pojedyncze oddziały sił specjalnych, spełniają w takich wypadkach zadania pomocnicze takie jak rozpoznanie, przygotowanie drogi dla transportów z pomocą humanitarną, oraz zdobyciem informacji wykorzystywanych podczas działań bojowych sił piechoty.

Kanadyjskie Siły Kosmiczne

Assault Platoon

Assault Platoon (AP) jest podstawową grupą szturmową CSF. Wypełnia on rozkazy w ramach działania batalionu, którego jest częścią. Wybrane bataliony spełniają dodatkowo funkcje specjalne. Pojedyncze plutony szkolone są do działań bez wsparcia, na ograniczonym terenie (stacje kosmiczne, statki kosmiczne, kolonie planetarne). AP wypełnia wtedy zadania, wyznaczane przez dowódcę (najczęściej młodszego oficera), zgodne z wytycznym misji. Oddział taki działa samodzielnie, korzystając w wielu przypadkach z bezzałogowego statku kosmicznego (często klasy Toronto lub Conestoga).

Skład AP

W skład AP wchodzą następujący żołnierze:

Dowodzenie

Oddział podzielony jest na dwie drużyny (squad)

Squad A
Squad B

Dodatkowo w przypadku specyficznych misji, dołączani są żołnierze z wyszkoleniem snajperskim, lub w przypadku gdy w oddziale już są takie osoby, do uzbrojenia oddziału dodawany jest karabin snajperski klasy 1 lub 2, oraz w broni zapasowej w APC umieszczany jest karabin automatyczny z lunetą typu M42 lub M41 Venom.

Działania AP

Po wylądowaniu w bazie, przed zakwaterowaniem:

Członkowie plutonu zdają raport d-cy o stanie oddziału

Stan pojazdu bardzo dobry, paliwo 78%, możliwy odlot w warunkach bojowych w ciągu 12 sekund od dotarcia do statku, problemy z zabezpieczeniem przeciążeniowym - przy starcie możliwe szarpnięcie 3 g

Stan uzbrojenia: rakiety AA sztuk 40, rakiety AG sztuk 8, działko dziobowe 2000, stan gotowości uzbrojenia od 10 do 30 sekund

Stan pojazdu bardzo dobry, czas odjazdu w warunkach bojowych - 10 sekund po dotarciu do pojazdu,

Systemy kontroli uzbrojenia OK., działko plazmowe - 100%, gatling full, czas osiągnięcia gotowości bojowej 4 sekundy po dotarciu do pojazdu

Systemy komputerowe i łączność OK.

Gotowy do akcji, uzbrojenie w porządku, stan gotowości na rozkaz

Niedobór środków odkażających, pozostałe OK

D-ca wraz z z-cą rozdziela zadania (w najprostszym przykładzie podaje miejsce kwaterowanie)

Przed zrzutem bojowym powinny być wykonane następujące kroki:

Po wylądowaniu, w przypadku akcji po za miejscem zrzutu sprawdza się:

Funkcje poszczególnych członków oddziału

1. Dowodzenie

2. Podział kompetencji w ramach drużyny

Taktyka AP

Podstawowym sposobem działania AP jest podział na dwie drużyny/squad'y na polu walki. Każdy dysponuje precyzyjną bronią energetyczną SO oraz recon'em. Ubezpieczają się nawzajem. Wykonują cele zdefiniowane przez dowódcę. Praktyka pokazała, że najlepszym sposobem na utrzymanie elastyczności działania grupy, jest pozwolenie dowódcom poszczególnych drużyn na swobodne realizowanie celów. Od dowódcy oddziału wymaga się nadzoru nad grupą, oraz początkowych rozkazów. Pozostała akcja zależy od podoficerów będących na polu walki. Oficer, kontrolujący akcję, ma dostęp do danych wywiadu oraz najnowszych raportów. Jego zadaniem jest ustalanie celów dla poszczególnych grup. Wyznaczone cele w ramach danej grupy, wykonywane są według uznania podoficera. Dzięki temu możliwe jest kontynuowanie akcji w momencie przerwania łączności z dowodzeniem oraz reagowanie na gwałtowne zmiany sytuacji.

Rozkazy

Działania wewnątrz kolonii
Szyk

Korytarz z bocznymi wejściami/prosty - wycofanie

Korytarz z bocznymi wejściami/prosty - atak

Korytarz z bocznymi wejściami/prosty - zwiad

Ważnym elementem jest szybkość kontrolowania korytarza. W większości wypadków, automaty strzelnicze nie reagują na obiekty małe i wolno poruszające się. Dzięki doświadczeniu zdobytemu na szkoleniach R jest w stanie przeprowadzić oddział przez teren chroniony automatami typu Sentry.

Korytarz z bocznymi wejściami/prosty - sentry

granat dymno-zagłuszający (o ile możliwe użycie broni EMP) salwa w flamera (o ile automat nie wystrzeli - czujniki termowizyjne będą przez kilka sekund oślepione przez dym i rozgrzane powietrze z płonącego napalmu) powoli wysunąć broń ciężką (wyrzutnia, smart) za załom korytarza - czujnik ruchu nie jest łatwy do zagłuszenia - i otworzyć ogień w newralgiczne części automatu. Dodatkowym wsparciem mogą być granaty, jednak niektóre automaty mogą zareagować na mały, szybko poruszający się obiekt, jakim jest rzucony granat.

Zadania AP

Podstawowe zadania do których przeznaczane są oddziały Sił Kosmicznych to:

Odprawa

Przed każdą akcją odbywają się treningi mające na celu przygotowanie żołnierzy do zaplanowanej akcji. Następnie, przed samą akcją odbywa się odprawa gdzie dowódcy poszczególnych oddziałów zdają raporty z podległych im zadań. Wymowy powinny być konkretne i zwięzłe. Omawia się następujące tematy:

Czas trwania odprawy nie powinien przekraczać 60 minut. Zabiera się głos tylko wsytuacjach zmiany ustalonej procedury. Raport nie powinien być składany dłużej niż półtorej minuty.

Współpraca

W zależności od sytuacji, oddziały CSF mogą współpracować z obroną kosmiczną wyposażoną w myśliwce mogące operować w kosmosie i w atmosferze planet. Pojedyncze AP mogą współpracować z plutonem czterech czołgów. Po za sytuacjami standardowymi mogą zdarzyć się sytuacje, w których istotna będzie współpraca z innymi typami wojsk - takimi jak Flota Kosmiczna lub oddziały planetarne. Żołnierze CSF powinni przechodzić specjalistyczne kursy oraz ogólnokształcące, których efektem jest możliwość dopasowania oddziałów CSF do działań większych oddziałów polowych.