User Tools

 

artykuly:przygotowanie_sesji

Differences

This shows you the differences between two versions of the page.

Link to this comparison view

artykuly:przygotowanie_sesji [2006/06/24 22:01] (current)
Line 1: Line 1:
 +====== Przygotowania do sesji ======
 +
 +Każdy MG wie ile trudu należy włożyć w przygotowanie do sesji. Nie będę tutaj w tej chwili przypominał o wszystkim co wiąże się z prowadzeniem gry. Skupię się na kilku rekwizytach,​ które przygotowywaliśmy do sesji podczas prowadzenia kampanii i sesji jednorazowych (np. na Pyrkon).
 +
 +===== IDENTYFIKATORY =====
 +{{ :​pictures:​sesje:​pyrkon_2002:​r_id1.jpg|:​pictures:​sesje:​pyrkon_2002:​r_id1.jpg}}
 +Na Pyrkon 2002 przygotowaliśmy identyfikatory,​ które na czas sesji zastąpiły identyfikatory konwentowe. Ułatwiło to nam (MG) oraz graczom odgrywanie postaci - łatwiej było odezwać się do nowo poznanej osoby używając imienia z gry (napisanego na ID), niż starać się przypomnieć jak ta osoba się nam przedstawiła.
 +{{ :​pictures:​sesje:​pyrkon_2002:​r_id2.jpg|:​pictures:​sesje:​pyrkon_2002:​r_id2.jpg}}
 +
 +===== ZDJĘCIA =====
 +Podczas kilku sesji, postacie otrzymały dane wywiadu dotyczące przyszłego terenu działań. Oczywiście,​ w większości wypadków opowiadam co otrzymali oraz podaję możliwe interpretacje. Jednak nie zawsze tak robię. Na jednej z sesji gracze otrzymali zdjęcia, jakie zrobił recon squad. Innym sposobem na przygotowanie zdjęć jest zabawa z programami graficznymi. Dzięki Sirduchowi, możecie na tych stronach podziwiać żołnierzy z 8 plutonu. ​
 +
 +===== MUZYKA =====
 +
 +No cóż, chyba każdy ma własne zdanie czy używać muzyki na sesjach czy nie. Ja proponuje soundtrack z filmów: ALIENS, THE ROCK oraz utwory z gry Aliens versus Predator. Więcej nie ma co pisać. Może kiedyś zrobimy zestawienie muzyki jaką używamy na sesjach? ​
 +
 +===== EFEKTY DŹWIĘKOWE =====
 +
 +Czyli tło dźwiękowe do sesji oraz wykorzystanie nagrań audio jako uzupełnienia opisu. Osobiście polecam wykorzystanie dźwięków z gier lub filmów. Niektóre sample z Aliens versus Predator mogą idelanie nadawać się na komunikatu od jakiegoś oddziału. W scenariuszu "​Operacja Darwin"​ wykorzystaliśmy dźwięk z intra do gry Resident Evil III - Nemesis. Do ściągnięcia w postaci pliku mp3 {{:​download:​audio:​zapis_z_helmu.zip|tutaj}} (spakowane zipem, aby łatwiej było zgrać na dysk). Plik zajmuje 1.7 MB.
 +
 +===== KARTY POSTACI ===== 
 +Można przygotować karty nawiązujące do systemu RPG, ale można też zrobić karty, które będą wyglądały jak akta personalne żołnierzy. A przynajmniej będą sprawiały "​poważne"​ wrażenie. Często przygotowujemy specjalne karty gracza na pojedyncze przygody (np. na Pyrkon). Graczom zostaje pamiątka. Sama karta nie jest ważna dla gry, ale gracze doceniają dobre przygotowanie ;-) 
 +
 +Dobra, to tyle smęcenia na dzisiaj. W sumie materiałów przygotowanych na sesję mamy więcej (są to np. animacje z trailerów gier, dźwięki z gier, muzyka i odpowiednie teksty, dokumenty itp. itd.), ale nie pora dziś umieszczać wszystko. Może ktoś z was ma coś, czym chciałby się podzielić? Jakby co to email jest na pierwszej stronie ;-). 
  
artykuly/przygotowanie_sesji.txt · Last modified: 2006/06/24 22:01 (external edit)