User Tools

 

artykuly:niekoniecznie_wojsko

Differences

This shows you the differences between two versions of the page.

Link to this comparison view

artykuly:niekoniecznie_wojsko [2006/06/18 07:44] (current)
Line 1: Line 1:
 +====== Niekoniecznie wojsko ======
 +
 +Witajcie. W końcu po długim czasie nieobecności przy aktualizacjach,​ zebrałem się i przejrzałem informacje istniejące na stronie. Zauważyłem jedno. Nasz system obecnie może śmiało oferować nie tylko działania graczy w osobach piechoty kolonialnej. Możliwości rozwoju prezentowane na łamach naszej strony przerosły moje najśmielsze oczekiwania. Teraz każdy mistrz gry może pokusić się o prowadzenie prawdziwie zawadiackiego systemu dla łowców nagród, poszukiwaczy skarbów czy też nawet załogi statku handlowego należącego do korporacji. Możliwości takiej rozgrywki są naprawdę imponujące. Dysponujemy pełnym światem z ukształtowaną sytuacją geopolityczną. Rozległość świata zapewnia doskonałe możliwości do prowadzenia kampanii zarówno lokalnych jak i globalnych, mających na celu ratowanie ludzkości (tak tak np. warto pomyśleć o samotnym jaju leżącym w kolekcji jednego z najbogatszych ludzi na Ziemi, a które jest chyba wystarczającym zagrożeniem ). Wszystko to wymaga tylko i wyłącznie spojrzenia na nasz system z innej perspektywy. Perspektywy osoby widzącej go jako normalny człowiek a nie żołnierz piechoty kolonialnej. Świat ALIENS RPG obfituje w rozległe możliwości jeśli idzie o korporacje. Większe z nich dysponują nawet własnymi armiami, chociaż oficjalnie nazywane są siłami ochronnymi. Wiele korporacji wykorzystywało działania swoich agentów a także oddziałów wyspecjalizowanych w organizowaniu przewrotów,​ buntów a także wszelkich prac mających na celu zmianę pozycji korporacji w danym rejonie. Co to oznacza dla mistrza gry i graczy ? otóż właśnie to otwiera nieograniczone możliwości na stworzenie ciekawej kampanii opartej na chociażby wydarzeniach historycznych. Można stworzyć specjalny oddział zajmujący się inwigilacją oraz zdobywaniem tajnych danych. Gracze zostaną specjalnymi agentami korporacyjnymi,​ wmieszanymi w społeczność kolonialną dla osiągnięcia konkretnych celów. Może to być sprowokowanie buntu, obniżenie morale wpływające na jakość działania kolonii, zabójstwo czy tez działania sabotażowe itd. Możliwości jest wiele. Nie bójmy się skorzystać z fantazji, przecież ten świat daje możliwości działania co najmniej takie jak dziś, a to oznacza iż zabraknie prędzej graczy niż pomysłów. ​
 +
 +Osobiście prowadziłem jedną kampanię tego typu. Gracze działali na zlecenie organizacji zwalczającej ksenomorfy, a raczej próbującej je zwalczać. Zanim zaczęli wykonywać główną misję kilka sesji spędzili na planecie więziennej i daję słowo, były to jedne z lepszych sesji. Klimat jaki tam powstał gwarantował iż gracze wystarczająco poznali swoje własne postacie a także postacie innych graczy (oczywiście nie wszyscy tam się spotkali). Ci jednak, którzy byli na planecie więziennej poznali się nie tylko w kwestii imion i nazwisk, poznali się jako ludzie żyjący i mający swoje problemy. Dalej niestety historia wyglądała coraz koszmarnej. Dokonali niemożliwego i zlikwidowali jedno z laboratoriów badawczych. Zapłacili jednak za to śmiercią. Poza tym to dzięki ich działaniu na planetę ojczystą ludzi dotarło nietknięte jajo obcych. Jak widać więc rozegranie aliena z innej perspektywy dostarczyć może wielu ciekawych wrażeń. Osobiście gorąco polecam podejście do tematu z tej właśnie strony. ​
 +
 +Postaram się w najbliższym czasie przedstawić kilka wątków, które mogą posłużyć za kanwę nowej rozgrywki. Teraz jednak to Wam pozostawiam możliwość rozwinięcia ALIENS RPG o działania po drugiej stronie barykady. ​
  
artykuly/niekoniecznie_wojsko.txt · Last modified: 2006/06/18 07:44 (external edit)